Interview met Fred Rodriguez

Fred Rodriguez is een van de ouderen van het wielerpeloton. Met zijn 40 jaar strijdt hij nog altijd mee, maar zijn topjaren zijn al weer enkele jaren voorbij. Toch wist hij vorig jaar de Amerikaanse titel te veroveren, die hij dit jaar moest afstaan aan Eric Marcotte.

Organisatie: Fred, je bent er nog steeds bij, nog steeds zo gemotiveerd als voorheen?

Fred Rodriguez: Natuurlijk, maar het lichaam wordt ook een jaartje ouder. De laatste twee jaar was nog een goed jaar met mijn Amerikaanse titel en nog enkele top tien plaatsen. Dit jaar gaat het wat lastiger.

O: Ja, vooral in de beginjaren ’00 was je aardig op dreef met onder andere een etappezege in de Giro d’Italia in 2004 en tweede in Milaan-San Remo en Gent-Wevelgem in 2002.

FR: Klopt, ik had een paar goede jaren toen. Ik was een laatbloeier en kon mij meteen meten met de top. Jammer dat het aantal overwinningen niet wat groter is.

O: En nu? Ga je nog een jaartje door of begint het einde in zicht te raken?

FR: Ik ga door zolang ik het leuk vind en mijn lichaam het aan kan. Dat ik niet meer zoveel aansprekende resultaten kan boeken maakt mij niet zoveel uit. Ik kan de jonge jongens veel leren en ik houd van het wielrennen. Dus zolang ik mij goed voel, zijn jullie nog niet van mij af, haha!

O: Dank je wel voor dit gesprek.

FR: You’re welcome!

Plaats een reactie